آموزش و تولید محتوای الکترونیکی دروس

دنیای پیرامون ما (فیزیک)

آموزش و تولید محتوای الکترونیکی دروس

دنیای پیرامون ما (فیزیک)

تابلو فرش

تابلو فرش شماره ۱ 

اندازه فرش: ۸۰*۱۰۰ سانتی متر 

تعداد رنگ: ۶۵ رنگ 

 

 

شماره تماس: ۰۹۱۴۳۴۶۴۲۱۴

ادامه مطلب ...

۷ قابلیت عالی ویندوز ۷


فارنت : با اینکه چیز زیادی به عرضه رسمی ویندوز ۸ نمانده است و به زودی می توانیم ویندوز ۸ را با آن همه قابلیت های جدید تجربه کنیم این سوال پیش می آید که آیا ما از تمامی امکانات مفید ویندوز فعلیمان استفاده می کنیم؟ در این مقاله قصد داریم ۷ قابلیت عالی ویندوز ۷ را که احتمالاً با آنها آشنا نیستید و یا استفاده از آن را فراموش کرده اید برایتان شرح دهیم.

یک – Task Scheduler: ویندوزتان را خودکار و هوشمند کنید


اگر از آن دسته افراد هستید که کارهای فراوانی با کامپیوترتان انجام می دهید و بعضی آنها را هم فراموش می کنید خوب است به Task Scheduler ویندوز که مدتی در زیر امکانات دیگر ویندوز خاک می خورد نگاهی بیندازید. این ابزار می تواند وظایف ساده و یا پیچیده ای را در زمان تعیین شده انجام دهد؛ این وظایف می توانند مانند اجرای خودکار یک برنامه یا ارسال ایمیل ساده و یا مانند اجرای اسکریپت های مختلف پیچیده باشند.

برای استفاده از Task Scheduler کافیست منوی استارت را باز کرده و نام آن را تایپ کنید و آن را اجرا کنید. حالا می توانید در پوشه های سمت چپ تسک هایی را که احتمالاً برنامه های دیگر به صورت خودکار برای مواردی مانند آپدیت و یا اسکن تنظیم کرده اند مشاهده کنید.

برای ایجاد وظیفه یا همان Task جدید بر روی "Create Task” در پنجره سمت راست کلیک کنید. حال می توانید یک نام و توضیحات برای تسک مورد نظرتان تایپ کنید و تنظیمات امنیتی ساده ای را در پایین پنجره انجام دهید. زبانه های دیگر این پنجره شامل موارد زیر است:

- Triggers یا ماشه ها: همانطور که از نامش پیداست برای تنظیم زمانی یا زمان هایی است که تسک مورد نظر باید اجرا شود. این زمان می تواند هر روز، هفتگی، ماهانه باشد و یا می تواند هر چند دقیقه یک بار تکرار شود. همچنین می توانید به ویندوز فرمان دهید که اگر انجام تسکی بیش از مقدار معینی به طول انجامید آن را متوقف کند و یا پایانی برای تسک های روزانه یا هفتگی تعیین کنید.

- Actions یا عملیات: در این قسمت بالاخره می توانید به ویندوز بگویید که می خواهید چه کاری انجام دهید. سه تسک اصلی در این قسمت پیش بینی شده است که شامل اجرای اپلیکیشن ها با قابلیت اجرا با اسکریپت خاص، ارسال ایمیل همراه با ضمیمه و نمایش یک پیغام خاص روی صفحه است. البته قابلیت ها به همین جا ختم نمی شود و به طور مثال برای خاموش کرد کامپیوترتان در ساعت مشخصی می توانید یک تسک خاص ایجاد کنید که در ادامه به آن می پردازیم.

- Conditions یا شرایط: در این زبانه می توانید تنظیم کنید که تنها طبق شرایطی خاص تسک مورد نظر انجام شود و یا در صورت ایجاد شرایط خاصی این تسک اجرا نشود. به طور مثال می توانید تنظیم کنید که تسک مورد نظر تنها در صورتی که سیستم بیکار (Idle) است انجام شود و یا می توانید برای بیدار کردن سیستم از حالت Sleep برنامه ریزی کنید. همچنین برای کاربران لپ تاپ قابلیت اجرای تسک ها تنها در حالت اتصال به برق وجود دارد.


- Settings یا تنظیمات: این قسمت بیشتر برای مواردی پیش بینی شده که تسک مورد نظر بنا به دلیلی انجام نشود. در این صورت می توانید تنظیم کنید که در اولین فرصت تسک مجدداً فعال شود و یا اجازه اجرای تکراری یک تسک را بدهید.

همچنین اگر حوصله سر و کله زدن با این زبانه ها را ندارید گزینه "Create Basic Task” شما را در ایجاد یک تسک ساده یاری می کند.

چگونه یک تسک برای خاموش کردن سیستم در زمان معین ایجاد کنیم؟

این سوال بسیار رایجی در میان کاربران است که می توانید بدون هیچ برنامه خاصی و تنها با Task Scheduler به این هدف دست پیدا کنید.

۱- در زبانه General گزینه های "Run with highest privileges” و "Run whether user is logged or not” را تیک بزنید.

۲- در زبانه Settings گزینه Stop is task runs longer than را تیک زده و آن را روی ۱hour تنظیم کنید.

۳- حالا در زبانه Actions گزینه New و Start a Program را انتخاب کتید و در قسمت Program عبارت shutdown و در arguments عبارت –s را تایپ کنید.

۴- به Triggers بروید و زمان بندی را طبق دلخواه خود انجام دهید.



دو – System Restore: جبران اشتباهات مهلک تنها با چند کلیک


حتماً برای شما پیش آمده که به تنظیماتی از ویندوز دست بزنید و نتوانید آن را به حالت اولیه بازگردانید و یا سیستم شما در اثر ویروس های قوی بسیار کند و ناکارآمد شده باشد و یا اینکه نصب اپلیکیشن خاصی در کار دیگر اجزا اختلال جبران ناپذیری ایجاد کرده باشد. همچنین بعضی مواقع نصب یا آپدیت درایور جدید سخت افزار به جای اینکه مشکلات را حل کند مشکل جدیدی ایجاد می کند. اینجاست که System Restore به نجات شما می آید؛ اما باید مطمئن باشید که این قابلیت غیرفعال نشده باشد. برای این کار بر روی عبارت Computer در منوی استارت راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید. حالا از گزینه های سمت چپ System Protection را انتخاب کنید تا پنجره System Restore باز شود. در قسمت Protection Settings می توانید وضعیت فعالیت این سرویس را برای درایو های مختلفتان مشاهده کنید و با کلیک بر روی Configure فضای اختصاص یافته به آن را در هر درایو تنظیم کنید.


هرگاه قصد نجات سیستمان را داشته باشید اگر کار از کار نگذشته باشد می توانید با تایپ System Restore در منوی استارت به این سرویس دسترسی پیدا کنید و Restore Point یا نقطه بازیابی دلخواه و یا پیشنهادی ویندوز را انتخاب کنید. خوشبختانه این سرویس فایل های جدید شما را حذف نمی کند اما با کلید بر روی Scan for affected programs می توانید برنامه هایی را که در طول پروسه ریستور حذف شده و یا دوباره بازیابی می شوند را مشاهده کنید.



سه – Libraries: برای خودتان کتابخانه درست کنید


پوشه های قدیمی My Documents، My Pictures، My Videos و … از ویندوز اکس پی در ویندوز ۷ به شکل قدرتمند تر کتابخانه ها یا همان Libraries درآمده اند. این کتابخانه ها برخلاف ویندوز اکس پی تنها پوشه های عادی نیستند.


کافیست به یکی از آنها سر بزنید و زیر نام آن Library به دنبال عبارت Includes: x locations بگردید. حرف x نماد یک عدد است که تعداد پوشه هایی که شامل Library می شوند را نمایش می دهد. حالا با کلیک کردن روی این عدد یک پنجره باز می شود که می توانید پوشه های دلخواهی را در آن اضافه کنید. با اضافه کردن پوشه های مختلف تمامی فایل های مربوط به این کتابخانه (به طور مثال تمامی تصاویر در کتابخانه Pictures) قرار خواهند گرفت و دیگر نیازی نیست برای یافتن تصاویر خود به درایو ها و پوشه های مختلف سر بزنید؛ همه چیز دسته بندی شده و آماده استفاده در کتابخانه های  شما قرار دارد.

یک کاربرد دیگر این کار این است که می توانید در قسمت جستجوی ویندوز این کتابخانه ها را به فهرست (ایندکس) اضافه کنید و از این پس سرعت به مراتب بالاتر جستجو را شاهد باشید



چهار – Homegroups: به اشتراک گذاری فایل ها به آسانی آب خوردن

اگر در خانه بیش از یک کامپیوتر با ویندوز ۷ دارید احتمالاً می‌خواهید فایل‌هایی را بین آنها به اشتراک بگذارید. Homegroup ها آسان‌ترین راه به اشتراک‌گذاری فایل‌ها هستند؛ با این روش نه تنها می‌توانید به فایل‌های به اشتراک گذاشته دسترسی دائم داشته باشید بلکه می‌توانید تجهیزاتی مانند پرینتر را نیز بین سیستم‌ها به اشتراک بگذارید.

برای ساختن یک Homegroup ابتدا باید به یک شبکه خانگی متصل شوید، این شبکه می‌تواند LAN یا WiFi باشد. سپس وقتی از شما سوال شد که این شبکه چطور شبکه‌ای است باید گزینه Home Network که با آیکن یک خانه مشخص شده است را انتخاب کنید به صورتی که وقتی بر روی آیکن کانکشن‌ها کنار ساعت کلیک می‌کنید تصویر آیکن یک خانه درج شده باشد. برای تغییر نوع کانکشن می‌توانید Network and Sharing Center را باز کرده و از قسمت View your active networks نوع آنها را تغییر دهید. حالا می‌توانید Homegroup را در منوی استارت جستجوی کرده و Create a HomeGroup را بزنید و کتابخانه‌ها و پرینترهایی را که علاقه دارید به اشتراک بگذارید. اگر با کتابخانه‌ها و مزایای زیاد آنها آشنایی ندارید می‌توانید به قسمت اول مقاله مراجعه کنید.



پنج – Jump List: یک کلیک تا فرمان مورد نظر

این قابلیت از جمله قابلیت‌های ساده و از پیش تنظیم شده و البته مفیدی است که کمتر کسی از آن استفاده می‌کند. Jump List در حقیقت با راست کلیک روی دکمه‌های تسک بار پایین صفحه باز می‌شود و برای هر برنامه امکانات و موارد مخصوص آن را دارد.


به طور مثال در Word می توانید فایل های باز شده اخیر را مشاهده کنید و در گوگل کروم صفحات اخیر، صفحات بیشتر مشاهده شده و قابلیت ایجاد یک تب معمولی یا امن وجود دارد. شاید بدانید که با میانبر کلید ویندوز + اعداد بالای کیبرد می‌توانید بین دکمه های تسک بار سوییچ کنید؛ حالا اگر کلید Alt را هم نگه دارید منوی Jump List هر کدام باز خواهد شد.

اگر به نظرتان این منو امکانات مورد علاقه‌تان را ندارد و یا برنامه‌های مورد نظرتان این منو را خالی گذاشته‌اند می‌توانید با برنامه Jumplist Extender موارد مورد علاقه‌تان را به Jump list برنامه‌های مختلف اضافه کنید.



شش – Resource Monitor: به موتورخانه ویندوزتان سرک بکشید

تسک منیجر ویندوز امکانات خوبی برای مشاهده و مدیریت برنامه‌ها و تسک‌ها دارد اما اگر می‌خواهید بیشتر از پشت پرده ویندوز خودتان سر در بیاورید و کنترل و مدیریت دقیق‌تری داشته باشید بهتر است Resource Monitor را امتحان کنید. این برنامه امکانات بهتر و دقیق‌تری را برای مشاهده درصد استفاده  CPU، رَم، هارد دیسک و شبکه در اختیارتان قرار می‌دهد تا بفهمید واقعاً در موتورخانه ویندوزتان چه می‌گذرد.


کافیست عبارت Resource Monitor را در منوی استارت تایپ کنید و وارد برنامه شوید تا با زبانه Overview مواجه شوید. با تیک زدن تسک‌ها می‌توانید استفاده آنها را از منابع سیستمی مشاهده کنید. به این ترتیب می‌توانید متوجه شوید کدام برنامه‌ها سرعت سیستم را پایین آورده‌اند و یا مقصر هزینه‌های بالای اینترنت شما هستند.



هفت: Reliability Monitor: عیب‌یابی به سبک کاراگاهان!

اگر به تازگی متوجه خطاهایی مشابه از سوی برنامه‌ها و بسته شدن ناگهانی آنها شده‌اید یک برنامه تقریباً مخفی در ویندوز به نام Reliability Monitor می‌تواند در کشف منبع مشکل به شما کمک کند. این برنامه زمان و تاریخ تمامی خطاها را ثبت می‌کند و به این ترتیب می‌توانید متوجه شوید مشکلات از چه زمانی شروع شده‌اند و با کمی دقت و حافظه برنامه مخرب را شناسایی کنید.


برای استفاده از این قابلیت باید عبارت "view reliability history” را در منوی استارت تایپ کرده و اینتر کنید تا برنامه باز شود. با کلیک بر روی هر ستون می‌توانید تمامی خطاهای مربوط به همان روز را مشاهده کنید. نمودار نشان داده شده نیز میزان پایداری ویندوزتان را در طول هفته یا ماه نمایش می‌دهد

سه اینفـوگرافیـک از سه موضـوع جـالب !


گسترش استفاده از موبایل

آیا تا بحال پیامک‌هایتان را مرور کرده‌اید؟ اگر این کار را کرده‌اید احتمالا به نتیجه‌ای مشابه نظرسنجی ما خواهید رسید.
تلفن همراه یکی از اعضای بدن جوانان و نوجوانان شده‌اند. اینفوگرافیک پیش رو به بررسی میزان استفاده جوانان
از تلفن های همراه و کاربرد های آن می پردازد.




سیاره پیامکی
پیامک ها امروزه در زندگی ما نقشی جداناپذیر دارند. هر روزه میان بخش وسیعی از افراد پیامک ها در حال تبادل هستند.
این طرح نگاهی دارد به اینکه چگونه پیامک ها در حال تغییر زندگی ما هستند.




نقش رسانه و شبکه های اجتماعی در المپیک
این اینفوگرافیک، به بررسی سیر تحولات و نقش شبکه های اجتماعی و رسانه های ارتباط جمعی در المپیک پرداخته است.

منبع:پرشین استار

اسم های خداونـد به زبـان فارسـی و انگلیـسی


منبع:پرشین استار


اللهخداThe Name Of God
الرحیممهربانThe Mercifull
الرحمنبخشایندهThe Beneficent
الملکپادشاهThe King
القدوسمقدس The Holy
الجبارتوانگرThe Compeller
العزیزباشکوهThe Mighty
المهیمننگهدارندهThe Protector
المؤمن
اطمینان دهندهThe Guardian Of Faith
السلام
پاک و سلامتی بخش عالمThe Source Of Peace
الغفار
همیشه بخشایندهThe Forgiver
المصور
نگارگر، صورتگرThe Fashioner
البارئ
درستThe Evolver
الخالق
آفرینندهThe Creator
المتکبر
بسیار بزرگThe Majestic
العلیم
داناترینThe All Knowning
الفتاح
گشاینده (پیروزکننده)The Opner
الرزاق
همیشه روزی دهندهThe Provider
الوهاب
نیک بخشایندهThe Bestover
القهار
فروکاهندهThe Subduer
المعز
عزیزکنندهThe Honourer
الرافع
(به سوی خود) بالا برندهThe Exalter
الخافض
پست کننده، خوار کننده The Abaser
الباسط
گستراننده، فراخ کننده روزیThe Expender
القابض
می‌راننده، بیرون کشنده جان‌هاThe Constrictor
العدل
بینهایت عادلThe Just
الحکم
دادگرThe Judge
البصیر
بیناترینThe All Seeing
السمیع
شنواترینThe All Hearing
المذل
خوارکنندهThe Dishonourer
الغفور
بسیار بخشایندهThe All-Forgiving
العظیم
بی‌انتها The Great One
الحلیم
بسیار بردبارThe Forbearing One
الخبیر
آگاه‌ترینThe Aware
اللطیفآن‌که بر بندگانش لطف داردThe Subtle One
المغیث
نگاه دارنده، یاورThe Maintainer
الحفیظ
نگهدارندهThe Preserver
الکبیر
بزرگ‌ترینThe Most Great
العالی
بلند مرتبهThe Most High
الشکور
بسیار سپاسگزار (پاداش دهنده بزرگ است عمل کوچک را)The Appreciative
المجیب
پاسخگوThe Responsive
الرقیب
نگهبان، بیننده و آمادهThe Watchfull
الکریم
بسیار بخشندهThe Generous One
الجلیل
بسیار گرانقدرThe Sublime One
الحسیب
شمارندهThe Reckoner
الباعث
برانگیزنده مردگانThe Resurrector
المجید
بسیار لایق ستایش (در ذات و صفات خود عظیم و نسبت به بندگان بسیار با خیر و احسان است)
The Most Glorious One
الودود
دوستThe Loving
الحکیمفرزانه، بسیار خردمندThe Wise
الواسع
گسترده، وسیعThe Far-Reaching
المتین
سخت (و نیز پاینده)The Firm One
القوی
پرزورThe Most Strong
الوکیل
عهده دار همه امور بندگان و موجوداتThe Trustee
الحق
راست، درستThe Truth
الشهید
بینندهThe Witness
المعید
بازگرداننده، دوباره زنده کننده The Restorer
المبدئ
نخستین آفرینندهThe Originator
المحصی
شمارندهThe Reckoner
الحمید
ستودهThe Praiseworthy
الواجد
یابندهThe Finder
القیوم
قائم به ذات (همه-آفریننده‌ای که کسی او را نیافرید)، پایندهThe Self-subsisting
الحی
زندهThe Alive
الممیت
می‌راننده، نابود کنندهThe Creator Of Death
المحیی
زندگی بخش، هستی بخشThe Giver Of Life
القادر
تواناThe Able
الصمد
بی‌نیازThe Eternal
الاحد
یگانه (خدایی جز او نیست)The One
الواحد
یکتا سرپرستی که همه ولایتها از اوستThe Unique
الماجد
بزرگوارThe Noble
الأخر
واپسین، آخر فناکننده موجودThe Last
الاول
نخستین، اول پدیدارکننده وجود The First
المؤخر
فراپس دارنده، پس گذارنده چیزها و نهنده آن‌ها بجای آن‌هاThe Delayer
المقدم
فراپیش کشندهThe Expediter
المقتدرتعیین کننده (قضا و قدر)، فراترThe Powerful
البر
نیکوترینThe Source Of All Goodness
المتعالی
خود ستودهThe Most Exalted
الولی
دوست، یار و نگهبانThe Governor
الباطن
پنهان، همه دربرگیرندهThe Hiddeen
الظاهر
آشکار(پدیدار، هویدا)، همیشه پیروزThe Manifest
مالک الملک
فرمانروای جهانThe Eternal Owner Of Sovereignty
الرؤوف
بسیار دلسوز و مهربانThe Compassionate
العفو
درگذرنده(آمرزنده)، ناپدیدکننده گناهانThe Pardoner
المنتقم
انتقام گیرThe Avenger
التواب
همیشه توبه پذیرThe Acceptor Of Repentance
المغنی
بی‌نیاز کننده، بسندهThe Enricher
الغنی
توانگرThe Self-Sufficient
الجامع
گردآورندهThe Gatherer
المقسط
عادلThe Equitable
ذو الجلال والاکرام
دارای شکوه و بخششThe Lord Of Majesty and Bounty
الهادی
رهنماThe Guide
النور
روشنیThe Light
النافع
سودمندThe Beneficial
الضار
آزار دهنده (این صفت تنها در احادیث یافت می‌شود)The Distresser
المانع
بازدارندهThe Preventer
الصبور
شکیباThe Patient
الرشیدراهنما، آموزگار و دانای بی‌خطاThe Guide To The Right Path
الوارث
مالک نهایی تمام مخلوقاتThe Supreme Inheritor
الباقی
ماندگار و واگردان نشدنی (تغییر ناپذیر)The Everlasting
البدیع
سنجش ناپذیر، آفرینندهThe Incomparable 

هشـت اصـل برای یک زنـدگی عـالی



1. صبح ها که از خواب بیدار می شوید، دستگاه عیب سنج و ایرادگیر وجودتان را از کار بیندازید. قول می دهم؛ خورشید درخشان تر، پرنده ها خوش آوازتر، مردم مهربان تر و حتی کسب و کارتان پربرکت تر خواهد شد.
2.
در معادلات زندگی هیچ گاه از علامت منفی استفاده نکنید، به خاطر داشته باشید که تفکر منفی از آن چنان قدرتی برخوردار است که می تواند با قرار گرفتن در پشت یک معادله بزرگ زندگی، همه علامت های مثبت آن را تغییر داده و مانند خود منفی بسازد.
3.
هیچ گاه در گره زدن طناب پاره شده دوستی تعلل به خرج ندهید، گاهی اوقات غرور بیجا سبب می شود که حتی همسران خوب توجهی به گسستگی ریسمان بین خود ننمایند. مطمئن باشید گره زدن به خاطر کمتر نمودن طول طناب، نزدیکی را بیشتر می کند.
4.
آنتن های ذهن تان را تنها به سوی ایستگاه هایی تنظیم کنید که شبانه روز امواج مثبت پخش می کند، کاری کنید که کارکنان ایستگاه های منفی از شدت بیکاری اخراج شوند.
5.
دلتان را تبدیل به اقیانوسی آرام نمایید نه یک مرداب ناچیز. فکر نمی کنید حتی تصور اقیانوس هم احساسی از عظمت و پهناوری را در دل ایجاد کند؟ آنها که دل هایشان مرداب است با کوچک ترین حادثه ای به تلاطم می افتد، برعکس کسانی که شدیدترین گرداب ها و جریان های حوادث هم آرامش شان را بر هم نخواهد زد.
6.
سعی کنید قلبی مقاوم داشته باشید، قلبی که مقابل گرم و سرد حوادث و ضربه های عاطفی همچون ظروف چینی با اندک ضربه ای خرد نشود.
7.
تجربه های تلخ و شیرین زندگی را مانند یک درس فهمیدنی بدانید و نه حفظ کردنی، چرا که مطالب حفظ شده پس از مدت زمانی در ذهن پاک می شوند.
8. همواره مصمم باشید تا با استفاده از جلا دهنده هایی همچون دعا و نیایش روح و روانتان را پاکی و طراوت بخشید.

منبع:پرشین استار