آموزش و تولید محتوای الکترونیکی دروس

دنیای پیرامون ما (فیزیک)

آموزش و تولید محتوای الکترونیکی دروس

دنیای پیرامون ما (فیزیک)

تکنولوژیهای برتر

مداد جویدنی هم ساخته شد


اگر شما هم به بیماری جویدن سر مداد دچار هستید، از مدادهای جدید "سیسیلیا فلی" خوشتان خواهد آمد، مدادی از شیرین بیان که به نام ماتیتزیا معروف است.



با الهام از این نکته که افراد زیادی عادت به جویدن سر مدادهای چوبی دارند، طراح ایتالیایی سیسیلیا فلی مدادی اختراع کرد که با آن نیازی نیست این افراد از عادت محبوب خود دست بردارند. از سر خستگی یا علاقه مندی افراد زیادی علاقمند به جویدن مداد هستند.

اما مدادها طعم خوبی ندارند و باعث مسمومیت می شوند، با اینحال کسی به این نکته اهمیتی نمی دهد. سیسیلیا فلی با خودش فکر کرده است که چگونه می توان به مردم اجازه داد بدون نگرانی از نتیجه ی کار خود، به این عادتشان ادامه بدهند.



ماتیتیزیا مدادی است که از شیرین بیان خوش طعم با مغزی شامل سرب که تنها تا نیمه ی مداد از آن پر شده ، ساخته شده است. به همین خاطر کسی که آن را می جود نگرانی از بابت مواد سربی مغزی مداد نخواهد داشت، بعد از این هر وقت در محل کار دچار استرس شدید یا پس از ترک سیگار هوس کردید دوباره سیگار بکشید، یا به شدت خسته بودید، ماتیتزیا نه تنها به شما احساس آرامش می دهد بلکه طعمی دلپذیر در دهانتان ایجاد می کند.


مثلث خطر


اگر ماشینتون در تاریکی شب و در کنار اتوبانی خراب بشه فکر می کنید راننده های دیگر پس از دیدن مثلث خطر شما که فقط از فاصله ۲۰ متری قابل رویت است؛ زمان کافی برای عکس العمل را خواهند داشت؟؟؟ Forewarned مثلث خطر جدیدی است که این قابلیت را دارد، نور اخطار را به فواصل دورتری بفرستد و به این صورت راننده های دیگر از خیلی قبل تر متوجه وجود خطر شوند و فرصت کافی برای جلوگیری از تصادف را داشته باشند.

عده ای از کارشناسان می گویند که شاید این مثلث جدید باعث ایجاد وهم و خطای دید در رانندگان شود و خود عامل تصادف باشند ولی عده ای دیگر این طرح را کاربردی و بسیار مفید دانسته اند ولی انتخاب و تصمیم گیری با شماست که آیا این وسیله مفید است یا غیر کاربردی و مضر. به هر حال این موضوع رو در قسمت نظرات به بحث می گذاریم.




منبع : قندون


مبل ساخته شده با نقض صفر


این مبلمان تاشو که چیزی ایده آل برای لابی های هتل و دفاتر کار می باشد در مواقعی که بهش نیازی نیست به گونه ای که در تصویر می بینید جمع می شود و فضا را در اختیار کارهای مهمتر و ضروری تر می گذارد. چیزی که در این مبلمان جالب است این است که بر اساس فلسفه سیکما (به معنی نقض صفر) طراحی شده است.






منبع : قندون


ماوسی که روی تمام سطوح کار می‌کند


تا به حال از عملکرد غیر صحیح ماوس‌هایتان روی سطوح شیشه‌ای به دردسر افتاده‌اید؟ گیگابایت با طراحی فناوری ICE خود و قرار دادن آن در ماوس‌های لیزری سری Force M۹ ICE باعث شده است تا این نگرانی از بین برود.

به گزارش ایتنا ماوس Force M۹ ICE عملاً روی تمام سطوح قابلیت کارکرد دارد، علی‌الخصوص روی سطوحی که شفاف‌تر هستند و نور را از خود عبور می‌دهند. این امر از طریق شناسایی دقیق ذرات و خراش‌های بسیار کوچک روی سطح شیشه‌ای توسط لیزر ماوس صورت می‌گیرد. با این ماوس می‌توانید راحت روی میزهای شیشه‌ای بدون ماوس پد به کارهای روزانه خود بپردازید. این محصول بی‌سیم می‌تواند روی ۴ مرحله از دقت ۸۰۰، ۱۲۰۰، ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰ dpi فعالیت داشته باشد.

با وجود فناوری Free-Scrolling هم گشت و گذار در صفحات وب و فایل‌های شما آسان‌تر می‌شود. Force M۹ ICE تنها با یک باتری به صورت بی‌سیم کار می‌کند. گیگابایت از همین سری ماوس Force M۹ را با همان قالب ارگونومیک سری Force M۹ ICE عرضه کرده است. در این مدل گیگابایت سعی کرده است تا مصرف انرژی را به حداقل برساند. باتری این محصول به راحتی تا ۲ سال کارکرد خواهد داشت تا هیچ گاه نگران تعویض باتری نباشید.
منبع : ایتنا


لوستر فیبر نوری


وقتی اسم فیبر نوری میاد بدون شک من یادم به طرح های بزرگی چون چراغ رنگین کمان و لوستر بوگی های قدیم میوفته. با اضافه کرن لوله های فلورسنت (florescent) به فیبر نوری طراح این لوستر توانسته آنها را از حالت لختی در آورده و به گونه ای آنها رو ثابت و خشک کنه. که حتی رو به بالا هم مانند وقتی آویزان هستند قرار بگیرند بدون این که از هیچ محور و پایه ای استفاده شود. و باعث می شود حس کنیم در شرایط بی وزنی هستند همونطور که در عکس می بینید.






منبع : قندون


لپ تاپ فوق انعطاف پذیر


لپ تاپ جدید شرکت فوجیتسو (fujitsu) که سعی کرده لپ تاپ های امروزی رو از این که هست کوچکتر کنه به صورتی که فضای کمتری رو اشغال کنه. این شرکت با استفاده از مفصل های انعطاف پذیر بین مانیتور و صفحه کلید توانسته از پیشگامان تولید این نوع لپ تاپ باشه و تحولی عظیم در صنعت لپ تاپ ها ایجاد کنه. این لپ تاپ فوق اسپرت و جذاب که flexbook نام گرفته به نظر من یک سوغات از آینده است در زمان حال.

من که بهش میگم نیم وجبی کار ندارم به این که فوجیتسو اسمشو چی گذاشته. شما اسمشو چی میذارید؟








منبع : قندون


لپ تاپ زندگی


مفهوم lifebook به معنی ادغام چند دستکاه قابل حمل به صورت یک پارچه وتبدیل آنها به یک کامپیوتر است که شرکت فوجیتسو (fujitsu) مثل تمام زمینه های دیگر از پیشگامان این طرح نیز بوده و لپ تاپی با این ویژگی عرضه کرده است.

این لپ تاپ که مبنی بر قالبی است که قطعاتی مثل کی بورد ، صفحه لمسی، DVD، باطری و … به صورت مجزا در آن جا می خورد به عنوان یک رابط شبکه های اجتماعی عمل می کند و سپس با جدا کردن هر قطعه شما یک وسیله جدا خواهید داشت که به تنهایی کاربرد خاص خود را دارد. به طور مثال قطعه ای در این لپ تاپ استفاده شده که از نظر سخت افزاری برای این لپ تاپ صفحه لمسی و مودم می باشد که شما میتونید اونو جدا کنید و به عنوان تلفن همراه استفاده کنید.






منبع : قندون


لپ تاپ خورشیدی


همونطور که مستحضرید در مطالب قبل دو مورد از لپ تاپ های فوجیتسو (Fujitsu) رو خدمتتون معرفی کردیم. با معرفی این یکی شاید فکر کنید ما سایت تبلیغاتی این شرکت هستیم و یا نمایندگی فروش این شرکت رو داریم ولی فقط به خاطر اینه که این شرکت از تکنولوژی های فوق العاده ای استفاده میکنه که باعث می شه نظر همه رو به خودش جلب کنه. فوجیتسو در چند سال اخیر واقعا از پیشتازان علم و فناوری در زمینه لپ تاپ بوده و توانسته در این زمینه حتی شرکت های بزرگی چون اپل(appel) را در مواردی از گردونه رقابت حذف کنه.

این لپ تاپ دارای ۲ پنل خورشیدی ؛ یکی در زیر کیبورد و دیگری در پشت مانیتور است. همچنین کی بورد این لپ تاپ از شیشه شفاف و تکنولوژی لمسی ( touch) ساخته شده تا نور به پانل خورشیدی واقع در زیر آن برسد. و این لپ تاپی است که حقیقتا بدون سیم است حتی موقع شارژ کردن. به نظر من که واقعا زیباست و فوجیتسو حق داره که می گه: (anyone Fujitsu)








منبع : قندون


کمک به بیماران آلزایمری با کفش‌های مجهز به جی‌پی‌اس!


یک شرکت آمریکایی با هدف کمک به سالمندان دچار زوال عقل، دست به ساخت کفش‌های مجهز به جی‌پی‌اس زده که در ردیابی و شناسایی محل آنها به اطرافیانشان کمک می‌کند. اولین نمونه این کفش‌ها برای کمک به ردیابی کودکان گمشده توسط شرکت GTX طراحی شده بودند. به گفته سازندگان، امروزه ایمنی یکی از مهمترین عوامل ساخت این کفش‌های دارای جی‌پی‌اس است.

قیمت هر جفت از این کفش‌ها در حدود 300 دلار تعیین شده که خریداران را قادر به استفاده از یک سرویس نظارت برای مکانیابی سالمندان سرگردان دچار آلزایمر خواهد کرد. این سیستم در پاشنه کفش جا گرفته و به پرستاران یا اعضای خانواده اجازه می‌دهد تا موقعیت مکانی فرد پوشنده کفش را شناسایی کرده و حتی در صورت خروج فرد از منطقه تعریف‌شده، سیستم هشدار را راه‌اندازی می‌کند.

این کفش‌ها اخیرا از سوی کمیته ارتباطات فدرال آمریکا تایید شده و شرکت GTX امیدوار است با اقبال عمومی نسبت به این محصول در بازار بتواند هزینه‌های بالای بیماری آلزایمر را کاهش دهد. برخی متخصصان بهداشت نیز این محصول را کمک بزرگی برای بیماران و خانواده‌های آنها به خصوص در مراحل اولیه بیماری آلزایمر دانسته‌اند.
منبع : کنجکاو

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد